arvidssonnathalie.blogg.se

gymnastics is just not a sport it's a lifestyle 💎

Gymnastik

Kategori: Allmänt

Vad gymnastiken betyder för mig
så länge jag kan minnas så har jag alltid varit en gymnast, men utan gymnastiken hade jag inte stått här idag det är en koppling mellan mig och mamma. Hon var gymnast en gång i tiden när hon var yngre, så länge jag är kvar så har jag en speciell koppling till henne. 
Gymnastiken är en sport men samtidigt är man en stor familj, man brinner för samma intresse du kan prata med dem på ett helt annat sätt än någon annan ett språk som bara gymnaster förstår. Inom trupp, AG och rytmisk gymnastik har vi alla ett eget språk som vi förstår lättare att snacka med en gymnast när det kommer till övningar. kompisar till oss utanför gymnastiken förstår inte helheten med att vara gymnast.
varför det är så kul med gymnastiken, du hoppar och gör en volt säger dem men de är så mycket mer än så. man blir liksom glad på ett annat sätt, när man har haft en dålig dag i skolan så kan bara komma ner till en träning och bli hur pigg och taggad som helst samt man kommer alltid med ett leende på läpparna till en träning.
Jag började som gymnast först när jag var 4år men slutade började igen när jag var nio och sen dess har jag stannat kvar trots alla skador man har varit med om. 
en rygg skada när jag var 12år och började därefter som en ledare för olika grupper slutade som en gymnast och tog bara i ledarrollen. 
började igen som gymnast när jag var 14år, 2010 ( 17år) så skulle jag något som heter frivolt öppning på en uppvisning men kommer helt fel med satsen så får för liten studs och landade rakt ner på nacken och vrider hela ryggen denna ryggskada kommer jag får leva med resten av mitt liv, men det hindrar inte mig för att köra gymnastiken. 
Det enda som hindrar ryggen är alla jobbiga jobb som innebär att lyfta och bära tunga grejer då säger ryggen stopp! 
Men tack vare gymnastiken så är jag en starkare människa har världens finaste vänner samt en stor gymnastikfamilj så utan gymnastiken och stödet man får hade man aldrig pallat med dagarna. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=oNZVTUZ9o3M  - RM när dem var på Eurogym 2014. 
https://www.youtube.com/watch?v=cL1_wa1UB2E - tävling i liviushallen när tjejerna dansar fristånde ( HALO)
https://www.youtube.com/watch?v=EfYF9U1UJ_Y - lite från en uppvisning 2011 där man kör bara tumbling.
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: